Wednesday, January 2, 2013

All that Jazz

Eelmise postitusega seostub mu märkmikus veel ainult yks tantsufilm - All That Jazz (1979)

Director: 

Bob Fosse


Stars:

 Roy Scheider, Jessica Lange and Leland Palmer 

 Ausamba rajasin ma endal eluaegu

Bob Fosse
Bob Fosse' 4 Oscarit vöitnud morbiidne muusikal All That Jazz on suhteliselt vana film, hiljaaegu jooksis Canal+ peal. Vaatama jäin esimest korda juhuslikult, teisel paaril korral juba teadlikult. Olin veidi yllatunud vaatajate nii körgest hindest (7,9), kuna film on natuke minu meelest ebayhtlane, löpus hakkab venima. Autorifilmidega vöib juhtuda, et autor räägib just sellest pikalt, mis on talle aktuaalne; filmi kui terviku seisukohalt oleks vöinud asjad pisut teisiti olla. Aga seda minu meelest.
Aga köik muu - näitlejatööd, montaazh, muusika, kostyymid ja eriti koreograafia, see oli lausa tulevärk!
Film oli tehtud nii, et tundus, et Fosse tegi selle valmis ja sureb kohe-kohe. Aga ta jöudis teha veel yhe lavastuse (1981) ja suri alles 1987. Igatahes oli see vöimas 'hauaköne' ise-endale.
Surma haare oli autorile alati lähedal olnud ja on muidugi oluline teema. Film on nagu tagasivaade elule, nagu vabandusepalumine vöi öigustus...ja surma ja suremise yle peab saama nalja heita. Kuid ma ikkagi natuke igavlesin morbiidsemate shownumbrite juures (kuid mitte muude stseenide juures, need olid väga head).
Samas esimesed tantsunumbrid on yhed parimad, mida iial olen näinud, vöiks vaadata yha uuesti. Jah, Fosse oli geenius ja tema film on ausammas iseendale.

Roy Scheider Fosse'na
Väga hea on ka Roy Scheider'i ("Hai löuad") osatäitmine. Muidu mulle mittemidagiytleva filmograafiaga näitleja oli selles rollis lihtsalt vörratu, värvikas, vaimukas, täpne...mängides oma tyybile täielikult vastandlikku osa. Aga mis viga näidelda, kui eeskuju ise ennast "ette näitab".
Fosse leidis igatahes öige näitleja oma elust kinolikku, konsentreeritud pilti esitama. Ma olin päris yllatanud, kui päris-Fosse fotot nägin, Scheider tundus visuaalselt rohkem Fosse, kui Fosse ise.
Fosse on surnud ja Scheider ka (2008). Mulle tundub, et 'Fosse ausammas' oli ka Scheideri heade rollide luigelend.

Imagine a vain dancer admiring himself while moving between two mirrors and you've an idea of this work, only that dancer is Bob Fosse, a reality show all by his lonesome, in love with hating himself for loving himself too much, endless reflections stretching to an infinity. Wildly creative and passionate about dance, this is must see for every admirer of musical comedy.(Rotten Tomatoes)

No comments:

Post a Comment